لوکال سئو, سئو محلی, سئو در شهرستان, سئو مسترز, سئو سوشیال,سئو محلی ، بهینه سازی محلی ، آموزش سئو,نکات سئو محلی طراحی سایت, نکات سئو محلی گوگل, سئو سایت,سئو وبلاگ, سئو سایت در اصفهان,سئو سایت اصفهان

سئو محلی چیست؟ ( Local Seo )

سئوی محلی يا local SEO مدت هاست که مورد توجه موتورهاي جستجو و به ويژه گوگل بوده است. در اين روش نتايج جستجو متناسب با محل جغرافيايي کاربر تعيين ميشوند. بعنوان مثال اگر شما عبارت “طراحی سایت” را در گوگل جستجو کنيد شرکت هایی که به شما نزديکتر هستند جايگاه بهتري در نتايج جستجو براي شما خواهند داشت و خيلي بعيد است که آدرس شرکت هایی خارج از شهر خود را در نتايج مشاهده نماييد.

اطلاعات موجود در سيستم هاي گوناگوني مانند نقشه گوگل و Google Bussiness براي تعيين محل شرکت ها و تجارت هاي گوناگون مورد استفاده قرار ميگيرد و موقعيت جغرافيايي شما براساس آي پي تعيين ميگردد.

الگوريتم کبوتر گوگل

گوگل الگوريتم جديدي براي بهبود نتايج جستجو براساس موقعيت کاربران و جستجوي محلي ارائه کرده است. اين تغييرات هم در نتايج جستجوي صفحات اينترنتي و هم در جستجوي نقشه گوگل تاثير گذار خواهند بود و بنظر ميرسد که موجب جابجايي هاي بسياري در رتبه بندي صفحات گردد.

توجه مهم :

الگوريتم جديد گوگل ( الگوریتم کبوتر گوگل ) مانند پنگوئن و پاندا نبوده و يک الگوريتم مبارزه با اسپم نيست، هدف آن بهبود نتايج موجود براساس موقعيت جغرافيايي کاربر و تجارت ها مي باشد.
هنوز هيچ نام مشخصي براي اين الگوريتم جديد از طرف گوگل معرفي نشده و وبمستران نام کبوتر يا Pigen را براي آن انتخاب کرده اند. نام الگوريتم کبوتر به اين دليل انتخاب شده است که در گذشته کبوترها براي ارتباطات محلي و نزديک استفاده ميشدند.

گوگل اعلام کرده است که الگوريتم کبوتر استفاده بهتري از توانايي هاي اطلاعاتي گوگل کرده و صدها عامل را در رتبه بندي نتايج جستجو در نظر خواهد گرفت. به ويژه استفاده از اطلاعاتي شامل کلمات مشابه، غلط هاي املايي کاربران، تخمين محل و فاصله از توانايي هاي اين الگوريتم جديد خواهند بود.

الگوريتم کبوتر در حال حاضر تنها براي جستجوهايي که به زبان انگليسي انجام ميشوند فعال شده و هنوز اطلاعاتي در مورد زمان راه اندازي آن بر روي تمامي زبان ها شامل زبان شيرين فارسي ارائه نکرده است. همچنين ميزان تاثير آن بر نتايج جستجو و درصد سايت هايي که شاهد تغييراتي در بازديد خود خواهند بود در حال حاضر مشخص نمي باشد.

تا زمان راه اندازي الگوريتم کبوتر براي ايران و زبان فارسي فرصت داريد تا توجه بيشتري به سئوي محلي و رعايت اصول آن داشته باشيد. اگر شما داراي تجارتي با مکان مشخص هستيد (مانند رستوران، مطب، باشگاه و …) توجه به سئوي محلي ميتواند شانس جذب مشتري از گوگل را براي شما افزايش داده و موجب شود تا از رقباي خود پيشي بگيريد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *