این روزها بسیاری از دارندگان مشاغل از مفاهیم اساسی سئو یا همان بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو آگاه هستند. اما باید در نظر داشت که مراحل سئو سایت بدون داشتن یک استراتژی سئو درست و حساب شده به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید.
اما چرا استراتژی سئو به طور کلی اهمیت دارد؟ وقتی ما در مورد توسعه و اجرای استراتژی سئو صحبت می کنیم ، بسیاری از افراد نمی دانند از کجا باید شروع کنند.
اگر شما آموزش سئو برای مبتدیان مطالعه کرده باشید و ان را به صورت صحیح انجام داده باشید نوبت به ۶ گام اساسی استراتژی سئو که در این مطلب از سری مطالب آموزش سئو است ، برای شما قرار داده ایم، خواهد رسید.
۶ گام اصلی و مهم استراتژی سئو سایت
مرحله اول استراتژی SEO : یک لیست از کلمه کلیدی درست کنید
کلمات کلیدی اساس علوم سئو هستند ، بنابراین انتخاب کلمات مناسب در استراتژی سئو ضروری است و انتخاب کلمات اشتباه کل استراتژی شما را از بین می برد.
لیستی از ۱۰ کلمه کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات خود کلمات کلیدی که شما استفاده خواهید کرد را با کمک ابزار Google Keyword Planner ایجاد کنید.
البته ابزار رایگان Google AdWords روش خوبی برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای افرادی است که می خواهند از طریق Google AdWords تبلیغ کنند ، اما در مورد افرادی که می خواهند فقط سایت خود را برای موتور جستجو بهبود ببخشند ، چیست؟ در این زمینه ابزارهای کارآمدتری وجود دارد که با جستجو در گوگل می توانید آنها را پیدا کنید.
مرحله دوم از استراتژی سئو : ایجاد صفحه منحصر به فرد برای هر کلمه کلیدی
وقتی در مورد سئو سایت صحبت می کنیم و به دنبال افزایش رتبه در موتورهای جستجو هستیم ، همیشه باید چندین صفحه در داخل سایت خود ایجاد نمایید که هرکدام دارای کلمه کلیدی منحصر به فرد و مختلف از سایر صفحات باشد. زیرا تلاش برای ظاهر شدن در صفحه اول گوگل با چند کلمه کلیدی تنها در یک صفحه چیزی نزدیک به غیرممکن است.
اکنون از لیست کلید واژه هایی که تنظیم کرده اید استفاده کنید تا ببینید چند صفحه را باید در سایت خود ایجاد کنید و تعیین کنید که کدام کلمات برای هر کدام مناسب است. در اینجا باید بدانید که صفحاتی که ایجاد می کنید باید شامل کلیه محصولات یا خدمات شما باشد.
هر صفحه از سایت شما باید حاوی مطالبی باشد که مربوط به خدمات شماست تا مشتریان به راحتی به آنچه که در پی آن هستند دست یابند. هر صفحه باید شامل تصاویر و پیوندهایی باشد تا تجربه کاربری در سایت شما بهبود یابد.
اکنون لیستی از صفحات مختلفی را که می خواهید در سایت خود ایجاد کنید که محصولات و خدمات شما را توضیح دهد آماده کرده و آنها را بر اساس اهمیت رتبه بندی کنید.سپس برنامه خاصی را برای ساخت این صفحات برنامه ریزی کنید.
این مطلب را نیز بخوانید : نکات کلیدی و آموزش سئو سایت و بهینه سازی وب سایت
مرحله سوم استراتژی SEO : ایجاد یک وبلاگ
وبلاگ نویسی روشی بسیار مهم برای رتبه بندی کلمات کلیدی شما و تعامل واقعی بازدید کنندگان در سایت شماست.
هر ارسال جدید در وبلاگ شما فرصتی برای حضور در موتورهای جستجو را می دهد. مطمئن باشید کلمات کلیدی مناسبی را به هر پست اضافه می کنید تا مخاطبان به طور خودکار شما را پیدا کنند.
مرحله چهارم استراتژی سئو سایت : بک لینک دریافت کنید
در سه مرحله اول استراتژی سئو ، ما در مورد بهینه سازی و سئو در سایت بحث کردیم که به آن سئو داخلی سایت می گویند. سئو در کرج
اکنون برای صحبت درباره سئو خارج از صفحه مهمترین چیز این است که بک لینک دریافت کنید تا به سایت و صفحات شما اعتبار ببخشد. باید به این نکته دقت داشت که تعداد بک لینک ها عامل مهمی در نحوه رتبه بندی سایت شما توسط موتورهای جستجو است.
مرحله پنجم استراتژی سئو وب سایت : در مورد علم سئو به روز باشید
از آنجا که علم سئو سایت مدام در حال پیشرفت است و موتورهای جستجو خیلی سریع در حال پیشرفت هستند ، بنابراین به روز ماندن با آخرین تحولات و روندها بسیار دشوار خواهد بود ، اما خوشبختانه منابع مختلفی در اینترنت وجود دارد که این کار را آسان می کنند و می توانید برای بهبود استراتژی های سئو سایت خود ، تغییرات و تحولات مربوط به علوم Seo را دنبال کنید. در زیر به چند منبع بسیار عالی برای دنبال کردن مطالب و آموزش سئو اشاره می کنیم:
مرحله ششم از استراتژی Seo وب سایت : همیشه موفقیت خود را در سئو اندازه گیری کنید
سئو وب سایت به زمان و تلاش زیادی برای اجرای آن احتیاج دارد و سؤال در اینجا این است که در صورت عدم نتایج دلخواه چه کاربردی دارد؟
در حقیقت معیارهایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید پیشرفت روزانه ، هفتگی و ماهانه خود را اندازه بگیرید و در اینصورت از استراتژی سئو خود اطمینان حاصل کنید.پس همیشه میزان پیشرفت و موفقیت خود را اندازه گیری کنید تا متوجه شوید که آیا استراتژی شما درست بوده یا خیر.