قبل از بحث در مورد چگونگی کار بازاریابی اینترنتی، بیایید درباره آنچه که در مورد بازاریابی اینترنتی است، صحبت کنیم.
بازاریابی اینترنتی چیست؟
بازاریابی اینترنتی یک ابزار است که به ترویج خدمات و محصولات از طریق کانال های آنلاین کمک می کند.در حالی که بازاریابی اینترنتی به دستیابی اهداف بازاریابی بسیاری از شرکت ها کمک می کند، برای برخی می تواند یک کابوس باشد. در حالی که بازاریابی اینترنتی بهره وری، سرعت، کارایی، اندازه گیری و کنترل برخی از شرکتها را فراهم می کند، ممکن است منجر به سردرگمی، عدم کنترل، عدم اطمینان، از دست رفتن زمان و پول شود. در سال های اخیر، بسیاری از شرکت ها در سراسر جهان با تیکه بر یک اصول عالی در بازاریابی اینترنتی به یک نتیجه و موفقیت باور نکردنی دست یافته اند ؛ از سوی دیگر نمونه هایی از بازاریابی اینترنتی است که منجر به شکست بزرگ برخی برندها و محصولات شده اند. بنابراین در واقع بازاریابی اینترنتی چیست و چگونه می توان این معضل بزرگ را توضیح داد؟
بازاریابی اینترنتی، که همچنین به عنوان بازاریابی آنلاین شناخته می شود، تمام فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین است که شما برای انجام فروش یا ارتباط با مخاطب هدف خود از طریق وب سایت، ایمیل یا کانال های شبکه اجتماعی خود انجام می دهید. بازاریابی اینترنتی به کسب و کار شما کمک می کند تا به مشتریان آنلاین دسترسی پیدا کنید.
شرکت ها از طریق بازاریابی اینترنتی به جمع آوری اطلاعات در مورد مشخصات جمعیت شناختی، ترجیحات و نیازهای مشتریان یا خریداران بالقوه، – فروش مستقیم محصولات و خدمات – و فضای تبلیغاتی بازار در وب سایت خود اقدام می کنند.این کار را می توان به طور موثر توسط کارشناسان بازاریابی اینترنتی بسیار شناخته شده ، برای پیاده سازی انجام داد.
اهمیت تعیین استراتژی در بازاریابی اینترنتی چیست؟
به منظور ایجاد یک بازاریابی اینترنتی همراه با استراتژی های موثر، کارآمد و سودمند، تیم های بازاریابی باید دانش عمیق و منظم در مورد بازاریابی اینترنتی داشته باشند، اما این کافی نیست. البته، برای موفقیت، مهم است که دانش لازم برای بازاریابی اینترنتی تخصص داشته باشید. این است که باعث ایجاد مهم بودن استراتژی بازاریابی اینترنتی شما می شود. در راستای اهداف بازاریابی شما، شما باید استراتژی بازاریابی اینترنتی شخصی خود را با ترکیبی از زمینه های اصلی بازاریابی اینترنتی ذکر شده در بالا ایجاد کنید.
استراتژی بازاریابی شما به شما کمک خواهد کرد که در آن شما نیاز به یک راه مشخص برای رسیدن به هدف تعیین شده داشته باشید. اگر از سمتی به سمت دیگر بچرخید بدون آنکه مطمئن شوید که به کدام مسیر بروید، راه خود را از دست می دهید، بدون تعیین استراتژی و هدف شما در امواج مسیرها گم میشوید.
شاخه های اساسی بازاریابی اینترنتی
برای صاحبان کسب و کار مهم است که بدانند چگونه بازاریابی آنلاین کار می کند و تصمیمات قابل قبولی در مورد کمپین های بازاریابی اینترنتی می گیرند. مهم است که چگونه هر یک می تواند به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی اینترنتی کمک کند. در زیر، ما هر یک از تاکتیک های بازاریابی اینترنتی را مورد بحث قرار می دهیم، آن را یک به یک بررسی می کنیم و بحث خواهیم کرد که چگونه می توانید از هر یک برای کسب و کار خود استفاده کنید.
بازاریابی وب سایت
در بسیاری از موارد، وب سایت شرکت شما سنگ بنای استراتژی بازاریابی اینترنتی شماست. این جایی است که نام تجاری شما ابتدا بیشترین توجه مخاطبان خود را جلب خواهد کرد. اغلب وب سایت شما جایی است که مشتریان بالقوه در نهایت به مشتریان تبدیل خواهند شد. بنابراین، ما باید بیشتر درباره نحوه عملکرد وب سایت شما در عملکرد بازاریابی آنلاین صحبت کنیم.
هدف بازاریابی اینترنتی جذب مشتریان بالقوه و افزایش علاقه به فروشگاه ، محصولات ، خدمات شما است. بیشتر تکنیک هایی که برای انجام این کار استفاده می کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر و بازدید از وب سایت توسط مشتریان برای خرید محصولات است.
وب سایت شما نقش مهمی در ایجاد شانس برند شما برای ایجاد اولین تاثیر خوب برای مصرف کنندگان در بازار هدف شما دارد. بنابراین، شما باید به طرح سایت ، رنگ ها و گرافیک مورد استفاده در طراحی سایت خود توجه داشته باشید، حداقل به همان اندازه باید به توضیحات و طرح بندی محتوا توجه داشته باشید. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که ۳۸ درصد از مردم از وب سایت خارج می شوند اگر آنها محتوا و طرح های مورد نظر خود را پیدا نکنند.
با این حال، البته ظاهر سایت شما همه چیز به تنهایی نیست. از آنجا که وبسایت شما مرکزی برای اکثر کمپین های بازاریابی اینترنتی شماست، باید برای آن طراحی شده و بهینه سازی شده باشد. این به معنای ایجاد یک سایت آسان برای خواندن با راهنمای روشن برای مراحل بعدی مشتریان در فروشگاه شما باشد. همچنین باید در نظر گرفت که ایجاد یک سایت بهینه سازی شده برای دستگاه های تلفن همراه برای بهبود تجربه سایت تلفن همراه بسیار موثر می باشد.
اگر مطمئن نیستید که آیا وب سایت شما مؤثر است، بهتر است با کارشناسان ما در طراحی سایت گوهران تماس بگیرید تا به بهبود و طراحی وب سایت شما را راهنمایی نمایند.
بهینه سازی موتور جستجو ( سئو )
بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو نقش مهمی در تأثیر بازاریابی اینرتنتی ایفا می کند. اگر میخواهید مصرف کنندگان را در عصر دیجیتال به دست آورید و برنده شوید، باید از موتورهای جستجو شروع کنید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که ۷۱٪ از مصرف کنندگان از طریق جستجو در گوگل به سایت سر میزنند. اگر شما اقدامات درستی را برای بهبود سئو سایت خود ندارید، فرصت مهمی برای رسیدن به تعداد قابل توجهی از مشتریان بالقوه از دست داده اید.
بهینه سازی موتور جستجو، که به طور خلاصه SEO نامیده می شود، روند بهینه سازی سایت شما است تا آن را برای موتورهای جستجو مناسب سازد. هدف نهایی این است که در صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) بالاتر باشد تا دید در بازار هدف شما افزایش یابد.
بهینه سازی موتور جستجو نه تنها ترافیک بیشتری را به وب سایت شما به ارمغان می آورد، بلکه همچنین تضمین می کند که مشتریان بالقوه شما دارای کیفیت بالایی هستند. هدف از بازاریابی اینترنتی این است که به مشتریان مناسب برای محصولات یا خدمات خود برسیم، و SEO نقش مهمی در دستیابی به این اهداف دارد. با برجسته کردن کلمات کلیدی خاص و موضوعاتی که در محتوا وجود دارد، باید تلاش کنید که به افرادی که به احتمال زیاد به محصولات و خدمات شما علاقمند هستند دسترسی پیدا کنید.
اکنون که می دانید بهینه سازی موتورهای جستجو برای تمام تلاش های بازاریابی آنلاین اهمیت دارد، می توانید بر روی چگونگی بهینه سازی سایت و محتوای خود برای دستیابی به بهترین نتایج تمرکز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقش سئو در کمپین های بازاریابی اینترنتی و چگونگی آن می توانید با ما تماس گرفته تا با یک گپ دوستانه شما را در این راه راهنمایی نماییم.
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا یک تاکتیک مهم است که به طور جدی در عملکرد بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار است. بازاریابی محتوا، در اصل برای ایجاد محتوای خاص با هدف جلب و نفوذ مشتریان هدف کسب و کار شما است .
مهم نیست که چه تکنیک هایی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید، شما به ایجاد محتوا برای این تاکتیک به اجرای موثر نیاز دارید. این متن به عنوان یک تشکر شما به کسی که به لیست ایمیل خود را مشترک شده باشد و می تواند چیزی ساده در ایمیل ارسال شود. یا به عنوان کتاب های الکترونیکی نیز می تواند یک ابزار با جزئیات بیشتر باشد. این ابزار برای ارائه هدف قرار دادن محصولات است، که یکی از بزرگترین چالش های پیش روی مشتریان در مورد خدمات و یا اطلاعات شماست.
شما می توانید انواع مختلفی از بازاریابی محتوا برای پیشبرد اهداف کمپین بازاریابی اینترنتی خود را ایجاد کنید:
- صفحات وب
- پست های وبلاگ
- نشریات رسانه های اجتماعی
- کتاب الکترونیکی
- اسناد ارائه شده
- مطالعات موردی
- نظرات
- فیلم ها
- تصورات
- اینفوگرافیک
- پادکست
- محتوای تبلیغاتی
بازاریابی شبکه های اجتماعی
اکثر برندها اکنون از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای ترویج کمپین های بازاریابی اینترنتی خود استفاده می کنند و ترافیک بیشتری را به وب سایت های خود می دهند. بازاریابی شبکه های اجتماعی شما را قادر می سازد محتوای خود را ارتقا دهید و با مشتریان هدف خود از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، LinkedIn و Pinterest ارتباط برقرار کنید. این تاکتیک ها در بازاریابی آنلاین برای کمک به افزایش آگاهی، به دست آوردن مشتری بیشتر و توسعه روابط با مشتری استفاده می شود.
یکی از مزایای عمده بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که کسب و کار را قادر می سازد تا اطلاعات را به مخاطبان گسترده تر برسانند. به عنوان مثال، ۷۹ درصد از کاربران اینترنت ایالات متحده از فیس بوک استفاده می کنند. اگر سعی نکنید به مصرف کنندگان در پلتفرم اجتماعی دسترسی پیدا کنید و صدای خود را به گوش افراد نرسانید، شما باید بدانید که فرصت مهمی برای دسترسی به مشتریان جدید از دست داده اید.
شبکه های اجتماعی را نه تنها برای ارتقاء سایت ، بلکه همچنین می توان برای ترویج سایر تلاش های بازاریابی اینترنتی خود استفاده کرد. به عنوان مثال: اگر شما یک کتاب آموزنده ایجاد کنید، می توانید از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ کتاب و ترافیک به صفحه اصلی برای دانلود استفاده کنید. پس از آن شما می توانید کتاب را به عنوان راهی برای ایجاد بیشتر برای پست های شبکه های اجتماعی آینده استفاده کنید.
بازاریابی ایمیل
بازاریابی ایمیل یک ابزار دیگر برای اهداف بازاریابی اینترنتی است. شرکت ها می توانند از طریق ایمیل، برای ارتباط با مخاطبان مورد نظر خود استفاده کنند. ایمیل های بازاریابی اغلب به عنوان یک روش موثر برای افزایش آگاهی از نام تجاری، ترویج رویدادها و ارائه اطلاعات فوری به مشتریان در مورد تبلیغات ویژه استفاده می شود.محتوای ایمیل های بازاریابی شما در نهایت مربوط به کمپین های شما خواهد بود.
همانند سایر تکنیک های بازاریابی اینترنتی که در بالا ذکر شد، بازاریابی ایمیل نباید به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد. البته، شما می توانید یک خبرنامه ماهانه برای جذب مشتریان بالقوه و یا فروش خاص و یا تخفیف فروش از طریق ایمیل استفاده نمایید؛ با این حال، شما همچنین می توانید از بازاریابی ایمیل برای ارتباط برخی از تکنیک های تبلیغاتی دیگر خود مانند بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
تبلیغات کلیکی یا PPC
در حالی که هدف از استراتژی بازاریابی اینترنتی شما این است که تا حد امکان ترافیک را به حداکثر برسانید، نباید ارزش تبلیغات و تبلیغات کلیکی را نادیده بگیرید. تبلیغات PPC: یک نوع آگهی که شامل پرداخت تبلیغ کنندگان به ناشر تبلیغ در برابر هر بار که بر روی تبلیغ شما کلیک شود است. Google AdWords یکی از محبوب ترین و موثرترین نوع تبلیغات PPC است. Google AdWords به کسب و کار شما کمک می کند تا در اولین صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده شود.
اگر چه بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت دارد، اما موفقیت در سئو چندین روز و ماه طول می کشد. این جاست که آگهی های PPC به کمک ما می آیند. تبلیغات PPC می تواند به شما کمک کند با قرار دادن سایت خود در بالای صفحه نتایج موتور جستجو سریعتر به اهداف خود برسید. با ظاهر شدن در صفحه اول SERP، کسب و کار شما را نشان می دهد و به جستجوگران کمک می کند شانس یافتن و کلیک کردن روی سایت خود را افزایش دهید.
تبلیغات PPC نه تنها ترافیک بیشتری را به سایت شما می رساند. همچنین کسانی که بر روی تبلیغات PPC کلیک می کنند مصرف کنندگان هستند که به دنبال موضوعات مربوط به محصولات یا خدمات شما هستند. این به این معنی است که آنها بیشتر علاقه مند به نام تجاری شما و محصولات یا خدماتی هستند که شما ارائه می دهید.
اکنون که شما می دانید که چگونه بازاریابی اینترنتی کار می کند و چرا یک استراتژی بازاریابی آنلاین یکپارچه برای کسب و کار شما مورد نیاز است، زمان شروع برنامه ریزی و شکل گیری دقیق بازاریابی آنلاین شما است. تاکتیک های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند کمپین های بازاریابی یکپارچه ایجاد کنید که نتایج واقعی را به دست آورند.
اهمیت برنامه دقیق در بازاریابی اینترنتی
یک برنامه ریزی ضعیف و بدون برنامه بازاریابی اینترنتی بعید است که موفق شود.به همین دلیل، تولید، برنامه ریزی، اجرای، تست و توسعه همه پروژه ها تحت نظارت یک تیم متخصص باید برنامه ریزی و هماهنگ شود. به خصوص در پروژه های تجارت الکترونیک، لازم است هماهنگ سازی فعالیت های تبلیغ، ارتباطات و بازاریابی توسط یک تیم از کارشناسان برای ایجاد فروش در اینترنت، ایجاد محبوبیت برای اشتراک، مدیریت موجودی محصولات به فروش می رسد، برای اطمینان از اینکه محصولات و خدمات در اینترنت در دسترس است.
برخی از خدمات ما در بازاریابی اینترنتی :
- سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
- تبلیغات کلیکی یا PPC
- بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
- بازاریابی محتوایی
- بازاریابی شبکه های اجتماعی
- بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
- و هر آنچه شما نیاز داشته باشید