سئو داخلی چیست؟ آیا سئو داخلی سایت شما می تواند تأثیر زیادی بر رتبه بندی آن در گوگل داشته باشد؟ سئو داخلی که با عناوینی همانند On-Page SEO و On-Site SEO نیز شناخته می شود ، به عواملی از فعالیت های داخل سایت گفته می شود که با رعایت اصول آن می تواند باعث افزایش رتبه در موتورهای جستجو شود. سئو داخلی سایت چند وجهی است ، و بسیار بزرگتر از اصلاح مطالب است زیرا شامل موارد دیگری همچون تصاویر ، متا تگ ها و غیره است که در این مطلب از آموزش سئو به تفصیل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. بعد از طراحی سایت خود ، وقت آن رسیده که محتوایی را برای سایت ایجاد کنید که ارزش خواندن داشته باشد!
عوامل مهم سئو داخلی سایت چیست؟
عوامل رتبه بندی سئو داخلی در صفحه می توانند تأثیر زیادی در رتبه بندی صفحه شما داشته باشند. مهمترین عواملی که در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد عبارتند از:
۱. محتوای صفحه
محتوای یک صفحه دقیقا همان چیزی است که باعث می شود آن را در یک موقعیت در نتایج جستجو قرار دهد. بر همین اساس ایجاد محتوای خوب بسیار مهم است. حال سوال این است که محتوای خوب دقیقا چیست؟ از نگاه سئو ،محتوا خوب دارای دو ویژگی می باشد که باید آن محتوا کاربرپسند باشد و محتوا آنقدر جامع باشد که توسط همان کاربران به اشتراک گذاشته شود.
احتمالا شما نیز بارها شنیده اید که ، “شما باید کلمات کلیدی را در این صفحه X بار وارد کنید” ، مطمئناً هنگام استفاده از کلمات کلیدی در مقالات و محتوای خود سردرگمی را تجربه کرده اید. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که اگر فقط یک بار یک کلمه کلیدی را در محتوای X صفحه خود وارد کنید گوگل به طور خودکار محتوا شما را رتبه بندی می کند. حقیقت این است که اگرچه گوگل در صفحات سایت شما به جستجوی منابع و کلمات کلیدی و مفاهیم مرتبط می پردازد ، اما خود صفحه باید از استفاده از کلمات کلیدی خالص به ارزش خود بیفزاید. اگر این صفحه برای کاربران با ارزش باشد ، از نظر گوگل نیز به نظر نمی رسد که توسط یک ربات نوشته شده باشد ، بنابراین به طور طبیعی کلمات کلیدی و عبارات خود را به روشی قابل درک برای خوانندگان خود درج کنید.
۲. کلمه کلیدی در عنوان صفحه
عنوان صفحه یا Page Title در سئو داخلی سایت بسیار مهم و حیاتی است. از آنجا که بخش مهمی از سئو موتور جستجو و تجربه کاربر میباشد ، نوشتن آنها به طور مؤثر می تواند در رتبه بندی و کلیک کاربران تاثیر بگذارد. از عناوینی که فقط لیستی از کلمات کلیدی هستند و یا تکرار همان کلمه کلیدی با کمی تغییر است خودداری کنید. این عناوین برای کاربران جستجو ناخوشایند است و می تواند سایت شما را برای موتورهای جستجو کم ارزش نماید. موتور جستجو تغییرات کلمات کلیدی را درک می کنند ، و پر کردن از کلمه کلیدی در عنوان سایت شما غیر ضروری است. عنوانی منحصر به فرد و جذاب بنویسید و سعی کنید کلیمه کلیدی مرتبط با محتوای صفحه را در ابتدای آن قرار دهید.
۳. متا توضیحات
همانند عنوان صفحه تگ توضیحات یک عنصر HTML است که محتوای صفحه ای را که در آن قرار دارد ، توصیف می کند. همان خصوصیاتی که برچسب عنوان را مؤثر می سازد در این بخش نیز کاربرد دارد. اگرچه گوگل می گوید یک عامل رتبه بندی مانند برچسب های عنوان نیست اما افزایش CTR فوق العاده مهم است. تگ توضیحات باید به محتوای صفحه شما نزدیک باشد ، بنابراین باید مفهوم اصلی خود را در بعضی موارد خلاصه کنید. شما باید به جستجوگر اطلاعات کافی بدهید تا بداند که وی برای یافتن سؤال خود ، صفحه ای مناسب را برای پاسخ به سؤال خود پیدا کرده است.
۴. استفاده ار تگ های هدر
تگ یا برچسب Header یک عنصر HTML است که برای تعیین عناوین در صفحه شما استفاده می شود. تگ header ، با تگ H1 معمولاً برای عنوان صفحه استفاده می شود. همچنین “زیر عناوین” از برچسب های H2 تا H6 وجود دارد ، اگرچه همه این عناصر در صفحه مورد نیاز نیست. سلسله مراتب ان تگ ها از جهت اهمیت از H1 به H6 حرکت می کند. هر صفحه باید دارای یک H1 منحصر به فرد باشد که موضوع اصلی صفحه را توصیف می کند ، و این تگ غالباً به طور خودکار از عنوان صفحه ایجاد می شود. برای دکمه ها ، شماره تلفن ها و غیره نباید از این تگ ها استفاده کرد. برای نشان دادن زیر عنوان ها موجود در صفحه از برچسب های هدر استفاده کنید.
۵. ساختار مناسب URL
URL ها سایت ها یا آدرس ها برای بخش های محتوای منحصر به فرد در وب هستند و تاثیر مستقیمی بر سئو داخلی دارند. مانند برچسب های عنوان و توضیحات متا ، موتورهای جستجو URL ها را در SERP نمایش می دهند ، بنابراین استفاده از کلمه کلیدی و قالب بندی URL می تواند بر نرخ کلیک کمک کند. کاربران نه تنها از آنها استفاده می کنند تا کدام صفحه ها را کلیک کنند ، بلکه موتورهای جستجو برای ارزیابی صفحات و رتبه بندی از URL ها استفاده می کنند نیز استفاده می کنند.
۶. پیوندهای داخلی
یکی از موثرترین روش های این روزها در سئو داخلی سایت ایجاد پینود های داخلی سایت است. بخشی از توانایی خزیدن یک وب سایت در ساختار پیوند داخلی آن نهفته است. هنگامی که به طور داخلی بین مقالات خود به صفحات وب سایت خود پیوند می دهید ، تضمین می کنید که خزنده های موتور جستجو می توانند به راحتی تمام صفحات وب سایت شما را پیدا کنند ، از این طریق این لینک ها به سایر صفحات سایت خود منتقل می شوند و به بازدید کنندگان برای حرکت در سایت کمک می کند. اهمیت پیوند داخلی تا امروز مؤثر بوده است.