ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا بسیار آسان و راحت به نظر می رسد. اما قطعا شما نمی توانید صدها مقاله را در وب سایت خود قرار دهید و انتظار داشته باشید که آنها به صورت جادویی در نتایج بالای گوگل رتبه بندی شوند.بله، اینکه شما باید بازاریابی محتوا را تحت تاثیر قرار دهید کاملا درست است،اما قبل از اینکه کمپین بازاریابی محتوا خود را راه اندازی کنید، نکات زیادی وجود دارد که باید بدانید.مهم نیست که محتوای شما چقدر عالی باشد، اگر شما آن را بازاریابی نکنید، آن را به اشتراک نگذارید و از آن حمایت نکنید، هیچ کس آن را نخواهد خواند.ما در این مقاله ۴ نکته بازاریابی محتوا که هر بازاریاب محتوا باید بداند را خواهیم گفت.
۱. هدف محتوا خود را تعریف نمایید
قبل از اینکه قلم شما همیشه کاغذی را لمس کند اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید ، تعریف هدف محتوا است .اگر شما هدف خاصی برای محتوای خود نداشته باشید، احتمالا نه تنها یک محتوای ناهماهنگ را نوشتید، بلکه احتمالا مشکلاتی در بازاریابی محتوا بوجود می آورد.چندین اهدافی که نیاز دارید قبل از شروع نوشتن محتوا تعریف کنید.
- تصمیم بگیرید که چگونه از این محتوا برای رشد کسب و کار خود استفاده خواهید کرد.
- پس از مشخص نمودن نحوه استفاده از محتوا، یک هدف خاص برای محتوا تعیین کنید.
- پیام اصلی را که از طریق تمام محتوای شما هماهنگ باشد، ایجاد کنید.
- رقبا خود را شناخته و آنها را تجزیه و تحلیل کنید.
۲.مخاطبان خود را بشناسید
اگر شما نمی دانید برای چه کسی در حال نوشتن هستید قطعا نمیتوانید محتوای مناسب تولید نمایید. عدم شناخت مخاطبان شما، عدم اجرای درست استراتژی بازاریابی محتوا میباشد.شکست در بازاریابی محتوا می تواند قبل از راه اندازی و یا در مراحل اولیه اهداف بازاریابی محتوا باشد. فراموش نکنید که محتوا برای مخاطب است، نه فقط برای نام تجاری شما. تنها راه برای موفقیت در بازاریابی محتوا این است که مردم واقعا در حال خواندن و تعامل با محتوا باشند.اگر شما یک مخاطب هدف ندارید، نمی توانید بدانید چه چیزی بنویسید و چطور باید بنویسید. پس مخاطبان خود را بشناسید و تنها برای آنها بنویسید.
۳. همیشه فیلم ها و تصاویر را جدی بگیرید
یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد.بنابراین، واقعا مقاله ای با ۳۰۰۰ کلمه همراه با ۶ عکس برای کسی ارزش دارد؟ جواب قطعا بله است، زیرا مغز ما تصاویر را سریعتر از متن پردازش می کند. اگر می خواهید میزان ارتباط کاربر و تعداد اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را افزایش دهید، قرار دادن تصاویر و ویدیوها می تواند یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار باشد.این کار کمی زمان بر شاید سخت باشد در پیدا کردن تصاویر و اضافه کردن آنها به محتوا، اما من حاضر به این کار هستم. می دانید چرا؟ زیرا که اگر این مقاله بدون تصویر و یا فیلم باشد، به احتمال زیاد شما آنرا نمی خواندید.
۴. به احساسات مخاطبان خود اهمیت دهید
همانطور که همه ما انسانها سعی می کنیم منطقی باشیم، اما همه ما موجودات بسیار عاطفی هستیم.اگر شما بتوانید یک ارتباط موثر احساسی با مخاطبان خود ایجاد کنید ، می توانم تضمین کنم که محتوا شما مخاطب و تأثیر قابل توجهی برای خوانندگان خواهد داشت.من فکر می کنم این واقعا ناخن است. علامت های تجاری که تمایل به رشد دارند، آنهایی هستند که قادر به ایجاد احساسات درست و برخورد با نقطه های شیرین هستند.اما چطور به احساسات مخاطب خود وارد شوید؟
شما با احساسات خاص شروع کنید:
- وحشت
- خنده
- تفریحی
- شادی
برای برقرای با این احساسات ، به طور خاصتوصیه می کنیم از تصاویر و داستان ها در محتوا خود حتما استفاده کنید تا این نوع احساسات در زمان مطالعه برای خواننده فعال شود.
و در آخر آموزش بازاریابی محتوا ۴ نکته بازاریابی محتوا به این نکته اشاره کنیم که مهمترین چیز این است، که محتوای خوب ایجاد نمایید و آنرا به اشتراک بگذارید. هنگامی که اصول به اولیه تسلط داشته باشید، باید نگران موارد سخت تر در بازاریابی محتوا باشید.
۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید
[…] این مطلب را نیز بخوانید : ۴ نکته بازاریابی محتوا که باید بدانید […]