سئو محلی یا local SEO مدت هایی است که مورد توجه موتورهای جستجو گوناگون و به ویژه موتور جستجو گوگل بوده است،در این روش از سئو که به اصطلاح سئو محلی گفته میشود نتایج جستجو متناسب با محل جغرافیایی جستجو کننده یا کاربر تعیین میگردد.به عنوان مثال اگر شما کلمه کلیدی طراحی سایت را در گوگل جستجو نمایید وب سایت شرکت طراحی سایت که به شما نزدیکتر باشد در صدر نتایج گوگل برای شما نمایش خواهد داد.به عنوان مثال اگر شما در شهر کرج واقع شده باشید و در گوگل کلمه طراحی سایت در کرج را وارد نمایید سایت هایی در نتایج صفحات ابتدایی مشاهده می نمایید که در کرج فعالیت طراحی سایت را انجام می دهند.اطلاعات کختلف و موجود در سیستم های گوناگون مانند نقشه گوگل و گوگل بیزینس برای تعیین محل خدمت سایت ها و کسب و کارهای مختلف مورد توجه قرار می گیرد و موقعیت جغرافیایی جستجوگر بر اساس آی پی مشخص می شود.
سئو محلی با الگوریتم کبوتر گوگل
گوگل الگوریتمی برای بهبود نتایج جستجوی خود و براساس موقعیت کاربران و جستجوی محلی ارائه کرده است که نام آن کبوتر می باشد.این تغییرات مهم هم در نتایج جستجو و هم در جستجوی نقشه گوگل تاثیر گذار بوده است و هدف آن ارائه بهترین نتیجه به کاربران می باشد. این نکته را در نظر بگیرید که الگوریتم کبوتر گوگل مانند پنگوئن و پاندا مورد استفاده نبوده و در دسته الگوریتم های مبارزه با اسپم قرار نمی گیرد، هدف آن بهبود نتایج براساس موقعیت جغرافیایی کاربران و مدیران سایت ها و کسب و کارها می باشد.