ایجاد یک فروشگاه آنلاین که شما را قادر به فروش و تجارت آنلاین از طریق اینترنت و تبلیغ محصولات و خدمات مختلف می شود ، امری آسان و ساده شده است. همه افراد و صاحبان مشاغل می توانند با خیالی آسوده یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنند یا با طراحی فروشگاه اینترنتی در حوزه آنلاین شروع به کار و یا فروش خود را چندین برابر کنند.
این روزها داشتن یک فروشگاه آنلاین بسیار آسان شده است ، اما مشکل اصلی و اساسی داشتن یک فروشگاه آنلاین حرفه ای است که بتواند فروش را به حداکثر برساند.، ما در این مقاله ما با هم اشتباهات رایج را که باید هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی از آنها اجتناب کنید ، صحبت خواهیم کرد.
چه اشتباهاتی هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید؟
بر اساس تجربه بدست آمده ما در ایجاد و طراحی فروشگاه های آنلاین که بیش از سالها در حوزه وب و اینترنت فعال هستیم و تجربه های فراوان در طراحی سایت در کرج و طراحی فروشگاه اینترنتی را داشتیم، ما توانستیم اشتباهات مهم و رایج را هنگام ایجاد یک فروشگاه آنلاین را به موارد زیر محدود کنیم.
طراحی سایت ریسپانسیو
شاید اگر در چندین سال گذشته بودیم ، اکثر بازدیدکنندگان از رایانه های شخصی برای خرید آنلاین و یا بازدید از سایت ها استفاده می کردند ، اما آن روزها به پایان رسیده اند ، آمارها نشان می دهد بیش از ۷۰% از افراد از موبایل و یا تبلت خود برای جستجوی آنچه که در اینترنت نیاز دارند استفاده میکنند. اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد شما بخش بزرگی از مشتریان خود را از دست خواهید داد.
فروشگاه اینترنتی سریع
سرعت پایین فروشگاه اینترنتی شما باعث خسته شدن کاربر هنگام بازدید می شود و بسیاری از این کاربران وب سایت را ترک می کنند و به فروشگاه دیگری مراجعه خواهند کرد. بنابراین باید در زمان طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از مهمترین گزینه ، سرعت بالای سایت باشد.
سبد خرید ضعیف و غیر حرفه ای
شما باید به طراحی و قابلیت های سبد خرید برای فروشگاه آنلاین خود توجه ویژه داشته باشید ، زیرا کاربران بیشتر تمایل به سبد های خریدی دارند که اجازه می دهد محصولبات را حذف و یا ویرایش کنند ، گزینه های حمل و نقل را راحت تر و شفاف تر بررسی و انتخاب کنند و بصورت کامل تمامی موارد مورد بررسی قرار بگیرد.
تصاویر کوچک و بی کیفیت محصولات
با وجود پیشرفت ابزارهای فراوان برخی از فروشگاه های اینترنتی هنوز هم از تصاویر کم و بی کیفیت علاوه بر آن از اندازه کوچک خود استفاده می کنند ، که احساس ناخوشایند و بی اعتمادی به کاربر دست می دهد ، برای جلوگیری از این اشتباه شما باید به کیفیت تصاویر محصولات خود اهمیت دهید. فراموش نکنید که کاربران ترجیح می دهند که تصاویر بزرگ و واضح باشند و تصویر محصول همان چیزی است که کاربر را به خود جلب می کند.
مشکل در تکمیل و سفارش محصول
این خطا یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که باعث می شود کاربران از فروشگاه خارج شده و به فروشگاه دیگری بروند. کاربران فروشگاه های اینترنتی را ترجیح می دهند که سفارش به راحتی تکمیل می شوند و نحوه سفارش محصول پیچیده نمی باشد. به یاد داشته باشید هرچه موضوع گزینه ها و شرایط بیشتر در نحوه سفارش گذاری و پرداخت داشته باشید ، برای کاربر پیچیده تر خواهد بود که این موضوع باعث ناراحتی کاربر می شود.
گزینه پرداخت متنوع
هرچه گزینه های پرداخت در فروشگاه بیشتر باشد ، کاربر به راحتی می تواند خرید را انجام دهد. بنابراین ، سعی کنید گزینه ها و روش های پرداخت را در فروشگاه اینترنتی خود افزایش دهید.
یک تیم پشتیبانی قوی
به احتمال زیاد هر مشتری یا کاربر فروشگاه اینترنتی هنگام بازدید از فروشگاه شما یا خرید از آن با مشکلی روبرو خواهد شد ، بنابراین شما باید یک تیم پشتیبانی فنی قدرتمند ارائه دهید که همیشه در ارائه بهتر خدمات مشتری حضور داشته باشد.
در پایان ۷ اشتباه طراحی فروشگاه اینترنتی باید توجه داشته باشید که این اشتباهات رایج برداشت تجربه ما در سالهای گذشته در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی است و معتقدیم که مشکلی بدون راه حل وجود ندارد ، سعی کنید در فروشگاه آنلاین خود از این اشتباهات رایج جلوگیری کنید تا اعتماد مشتریان خود را جلب کرده و آنها را حفظ کنید.