معنی نرخ تبدیل چیست؟
بهبود نرخ تبدیل در طراحی سایت – به طور گسترده ای، نرخ تبدیل درصدی از کاربران است که اقدام مورد نظر را انجام می دهند. بسته به هدف شما، اقدام مورد نظر می تواند بازدیدکننده باشد که در خبرنامه شما مشترک هستند، از شما در رسانه های اجتماعی پیروی کنند یا محصول را خریداری کنند. بنابراین، اگر در طول فعالیت روزانه خود ۱۰۰ بازدیدکننده داشته باشید، در آنجا هدف قرار دادن بازدیدکنندگان به خرید باشد و ۲۰ نفر از آن ۱۰۰ بازدید کننده از شما خرید نمایند، نرخ تبدیل ۲۰ درصد است.
چگونگی بهبود نرخ تبدیل وب سایت شما
روش های مختلفی وجود دارد که می توانید نتایج استراتژی نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. اولین گام جهانی استفاده از یک ابزار تجزیه و تحلیل سئو می باشد، زیرا بهترین راه برای به دست آوردن بازدید کنندگان ارگانیک از طریق گوگل قابل مشاهده است.
شما می توانید از اطلاعاتی که در حال حاضر دارید برای تعریف مخاطبان مورد نظر و رفتار آنها در وب سایت خود استفاده کنید. گوگل آنالیز اساسی ترین ابزار است که می توانید از آن برای کسب اطلاعاتی استفاده کنید که به شما کمک می کند نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. شما می توانید ببینید که کدام صفحات بیشتر بازدید کنندگان را جذب می کنند، و کدام صفحات برای مخاطبان جالب نیستند.
مخاطبان هدف شما علاقه خاصی دارند که از محصول یا از خدمات شما استفاده کنند. برای اینکه آنها را به مشتریان تبدیل کنید، ابتدا باید آنها را در مورد نام تجاری خود آگاهی برسانید. بنابراین، بخش اول می تواند آگاهی از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا یا برخی از استراتژی های دیگر باشد. طراحی سایت در کرج
افزایش علاقه به محصول یا خدمات شما، با بازاریابی محتوا شگفت انگیز ، موثر می باشد. شما باید انواع محتوایی را ایجاد کنید که مخاطبان مورد نظر شما را جذب می کند. این بخش دوم قیف تبدیل شماست.
مرحله سوم بسیار شبیه به دوم است و همه چیز در مورد ساختن آنچه مردم می خواهند که شما باید ارائه دهید، می باشد. این مرحله ارزیابی فرایند خرید است، یعنی شما بر مزایای نام تجاری و یا محصول خود در مقایسه با سایر گزینه های موجود در بازار تاکید می کنید.
مرحله نهایی این است که مطمئن شوید مردم از شما خرید می کنند. مطمئنا، شما می توانید بازدید کننده خود را تا نقطه ای که در آن محصول خود را در سبد خرید قرار داده اما منجر به خرید نهایی نشده، دنبال نمایید. ماموریت شما این است که مرحله نهایی کانال را با تحلیل آنچه مخاطبان را از نهایی شدن خرید است، بهینه سازی کنید.
” روش های موثر در بهبود نرخ تبدیل در طراحی سایت”
بهینه سازی صفحه فرود خود
بهینه سازی طراحی صفحات شما مزایای متعددی را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد، مهمتر از همه، اعتماد ایجاد می کند. اولین برداشت برای میزان گشت و گذار در سایت ، این مورد مهم است، که تعداد دفعاتی است که مردم قبل از خروج از آن در صفحه می مانند. علاوه بر این، طرح صفحه شما می تواند از طریق وب سایت شما یک چالش واقعی را تسهیل یا ایجاد کند. بازدیدکنندگان باید به محتوایی که برای آنها جذاب باشد دسترسی داشته باشند، از تمامی ویژگی های بدون هیچ مشکلی استفاده کنند و در نهایت بتوانند محصول یا سرویس خود را در ساده ترین راه ممکن خریداری کنند.
سعی کنید از انواع مختلف فرم استفاده کنید
بیایید بگوییم شما می خواهید مردم در خبرنامه شما مشترک شوند، بنابراین میتوانید به روزرسانی های منظم، اخبار، یادآوری های فروش آینده، کلیه مواردی را که ممکن است برای چشم انداز شما اهمیت داشته باشد، ارسال کنید. اگر نرخ تبدیل مورد نظر خود را دریافت نمی کنید، سعی کنید سبک فرم خود را تغییر دهید؛ سفارشی کردن آن به طوری که بازدید کنندگان برای پر کردن اطلاعات مورد نیاز دریغ نکنند . شما می توانید زمینه های غیر ضروری را حذف کنید، همچنین می توانید به “خودکار پر کردن” اجازه دهید که این روند حتی ساده تر شود.
به قوانین ۸ ثانیه توجه داشته باشید
این قانون به بازدیدکنندگان جدید، افرادی که به طور عمدی به عنوان بازدید کننده تکراری به صفحه شما نمی آیند، اعمال می شود. به نظر می رسد که فاصله توجه انسان تنها ۸ ثانیه است، که یک زمان کوتاه برای حفظ فردی است که علاقمند است. با این حال، اگر شما ۵۰ درصد از مخاطبان خود را از دست می دهید، بهتر است محتوای خود را جالب، کوتاه و شیرین نگه دارید تا بتوانید بیننده را در همان ۸ ثانیه اول نگه دارید. سئو در کرج
استفاده از چهره ها
عموم مردم افراد بسیار احساسی هستند، به همین دلیل است که قرار دادن انسان در وب سایت شما باعث ایجاد یک پاسخ عاطفی با مخاطب می شود. البته، یکی از مهمترین جنبه های این تکنیک این است که مطمئن شوید تصاویر مربوط به نام تجاری شما هستند. بنابراین، شما می توانید تصاویر افراد را در استفاده از محصولات یا خدمات خود در حالی که لبخند زدن و خوشحال هستند قرار دهید.
رنگ های مناسب را انتخاب کنید
بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه وینیپگ کانادا، ما تصمیمات خود را در رابطه با محصولات خاص در ۹۰ ثانیه می گیریم م. رنگ ها از ۶۰ تا ۹۰ درصد فرآیند تصمیم گیری تاثیر می گذارند، که متوجه اهمیت اینکه اینکه چگونه رنگ می تواند بر رفتار بازدید کننده وب سایت شما تاثیر بگذارد پی می بریم.